Oli synkkä ja myrskyinen yö. Lariam on malarialääke, joka aiheuttaa yhdelle viidestäkymmenestätuhannesta ihmisestä psykoosin ja hallusinaatioita. Minä olin tietenkin se yksi, mutta nyt jo toipunut ja suht normaali. Hometta on olemassa monta eri väriä. On vihreää hometta, punaista hometta jne. Lauseet eivät ole mitenkään riippuvaisia toisistaan ja tämä ei ole tosikertomus, kertojaminä tähdentää, mutta siitä viis ja eteenpäin.

Muistelen haikeana sitä hetkeä kun ensimmäisen opiskelija-asuntoni vessanpönttö meni tukkoon ja yritin vetää ja kaikki vesi valui lattialle ja taisi sitä valua vähän muutakin. Ne ajat ovat kaukana takana. En ole koskaan käyttänyt vaaleanpunaista vessapaperia.

Olen muuten kirjailija. Ollut koko ikäni. En ole kirjoittanut vielä yhtään kirjaa. Ajattelin kirjoittaa runokirjan vaaleanpunaisesta vessapaperista. Viime aikoina olen kokenut hirveää luomisen tuskaa. Minulla on tunne, etten pysty enää koskaan kirjoittamaan mitään vakavaa, koska en yksinkertaisesti pysty ottamaan mitään vakavasti.

Taustalla soi Prodigyn Jericho ja nyt on vuosi 1992 eli levy on juuri ilmestynyt. Rave-kulttuuri nostaa Suomessa päätään. Minä näen jo näkyjä tulevasta vuosisadasta. Tunnen olevani aikaani edellä. Aika on liikettä tilassa.